top of page

Nou.

Hier draait het om.

Terwijl de bodyguards van Frans Timmermans  hun ‘oortjes’ indeden, verscheen de naam “Theo Hek” op het telefoonscherm. Of het uitkomt? We zitten op dat moment backstage bij de Dutch Innovation Days, waar Frans Timmermans over een half uur een van de hoofdgasten is.

 

“Eigenlijk niet” en het voorstel om later even terug te bellen is niet wat Theo wil horen. Een klein kwartiertje later hangen we op.

nou_frans timmermans.png

Samen één.

Eén organisatie. Eén merk.

Wat een breinkietelende vraag; Voeg 6 organisaties samen tot één merk en propositie, stroomlijn communicatie en processen met een eigen signatuur en transformeer de nieuwe organisatie tot beeldbepalend in de markt.

 

Typisch een vraag voor de waarde-ontwerpers van Dutch Innovation. Net iets te breed en complex om in het kleine kwartiertje zo los uit de pols te beantwoorden. Vindt Theo ook overigens. Twee weken later ontmoeten we elkaar op zijn kantoor, gadegeslagen door een rij Chinese gelukskatjes.

animatie-nou.gif

Hier draait het om.

Kernbelofte als katalysator

Service. Maar dan andersom.

Data, marketing automation en klantsucces zullen een grote rol gaan spelen. We hebben De Service ‘naar voren getrokken’; van reactief naar pro-actief. Niet de printers en reparaties staan centraal, maar de manier van werken. Ook als men nog geen klant is. Een integratie van alle systemen, data, klantreizen en scenario’s is hierin een vereiste. We werkten hierin samen met de developers van Cube en data-wizards van Nou zelf.

Mentale implementatie

Cultuur en ambitie.

Belangrijkste driver bij alle transformaties is de verstrengeling van de interne cultuur met de ambitie.  We coachen 1-op-1, sparden met directie, en sleutelpartners  en namen alle medewerkers mee in de nieuwe koers. Zodat de organisatie zichzelf opnieuw organiseert en als geheel blijvende waarde toevoegt.

Serieus werkplezier voor 3.000 klanten

Een nieuwe merknaam

Goed verhaal. Lekker kort.

Zes organisaties zijn samengevoegd onder één nieuwe merknaam. Een unieke naam die klopt bij alles; de principes, magie, cultuur en beoogde waarde. Een merknaam die goed te combineren is met de printermerken Canon en HP. Lekker kort. Beetje brutaal. Een merk dat in zichzelf een onderscheidende belofte uitdraagt. Vertaald naar een robuuste identiteit die in co-creatie met Unusual Pixels is ontwikkeld.

Groeistrategie over 9 dimensies

Toekomst maak je nu.

We creëerden een Groeistrategie over 9 dimensies. Op basis van interviews binnen en buiten de organisatie. Samengebald in een pragmatisch en holistisch koersplan om de transformatie vorm te geven en te sturen. Een mix van vergezichten,  mechanismen voor verandering en aanzetten voor de eerste kleine nuttige stappen.

10 jaar opdrachtgever, raadgever en uitdager.

Theo_s.png

De paden van onze levens kruisen elkaar met regelmaat. Al dik tien jaar. Telkens op momenten waarop grote dingen staan te gebeuren. Zowel zakelijk als privé delen we wat op ons hart ligt. Theo speelt een grote rol in de wereld van printers en copiers, met meerdere bedrijven en formules. En hij klust nog wat bij met rollen bij een brouwerij, schoolbestuur, eerste divisie club, politieke partij en sommigen van zijn collega’s vermoeden ook een snackcorner. Waar hij de tijd vandaan haalt is voor iedereen een raadsel. Dat hij overal strak op de bal zit, is een feit. Een combinatie van gestolde adrenaline, knuffelbeer, rebel en vernuftige rekenaar.

Onze laatste samenwerking dateert van net een jaar geleden. In een
In the Box Thinking brainstorm hebben we onconventionele nieuwe sales- en marketingtactieken voor de printwereld bedacht. En gevisualiseerd. Nieuwe concepten samengevat rond de kernbelofte serieus werkplezier. De collage met de tekeningen blijkt altijd in zijn tas te zitten. Vandaar ook zijn belletje. "Wie tekent, die blijft".

We varen op vertrouwen en het belangrijkste wellicht; Theo weet dat je sommige processen niet moet willen uitstippelen maar ontstaan als je gretigheid, nieuwsgierigheid en expertise de vrije loop geeft.

Het merk Nou.

Met 6 naar 1.

Nou is de nieuwe naam voor de samenvoeging van OSN Nederland, Repromat, Canon Business Center Noord, Canon Business Center Oost, Canonline en Het Serviceteam. Een nieuwe organisatie met grootse ambities.

Alle tijd. Voor jou.

Een merk waarbij, anders dan andere printerverkopers, tijd centraal staat. Nuttige en ontspannen momenten die naadloos aansluiten op de klantvragen. Serieus werkplezier met humor, slimheid, lichtheid op een informele toon.

Nou wordt ie fraai.

Nou is nu. Van nu, hedendaags. Nou is relevant. Nou is een clean slate. Asjemenou. Nou is now. Nou wordt ie fraai. Nou zet de norm. Nou is het beste van nu. De mensen van Camp Nou.

De visie van Dutch Innovation op merken en transformatie.

Testosteronnamen houden we niet van. Multidoc- en Printflex-samenvoegingen hebben we niks mee. Afko's laten ons koud. Printheroes, Ultimate-Inc en andere hyperbolen geloven wij niet in. Wie wel eigenlijk?

We zien een merk als de mix van waar te maken waarde, ononderhandelbare uitgangspunten en relevantie. Een merk is de briefing voor de bewijsvoering en vice versa. Alleen dan bouw je aan geloofwaardige beloftes. Doen wat beloofd wordt is nu eenmaal de beste vorm van marketing.
 Sterke merken zijn de katalysator voor gedrag.

Het is eerder gelukt om namen en onderscheidende proposities te ontwikkelen voor InfenseBroodbode, booq, Blue Mountain, Npuls, Root en Previder. Eén in merk en belofte. Merken ontworpen om een nieuwe categorie te vormen. Gestoeld op voelbare waarde voor creëren we authentieke verbinding met merken. Innovatieve en onconventionele storytelling creëren duurzame relaties en een blijvende impact bij fans. Binnen en buiten de organisatie.

 

background nou video.png

Dutch Innovation creëerde deze film voor de merklancering van Nou.
Script/concept: Peter Oosterwijk,  Copy: Anke Laarhuis
Visuals: Tom Arends, Sounddesign; Tom HoessteeFotografie: Pip Erken, Animatie: JayCee Klees

Dit is Nou.

Gangmaker.

Je ziet ons vaak op de gang, in een hoek of in een hok. De printers van Nou, omringd door jouw collega’s, in gesprek over de toekomst, de organisatie of het leven. Waardevolle ontmoetingen waar dingen in gang gezet worden. Te belangrijk om niet te printen. Wij zijn al 50 jaar gangmaker in duizenden kantoren, scholen en hallen. Die fijne collega die je documenten print, scant en bewaart.

Het draait om jou.

Wij begrijpen waar het voor jou echt om draait. Wat op papier staat is echt en waardevol. Je plan, contract, aanbieding, factuur, ontwerp, rapport of je ontslagbrief. Daar wil je geen energie of tijd aan kwijt raken. Wij zorgen dat je vlot, veilig en vertrouwd kunt printen, plotten, scannen, opslaan en delen. Zodat jij je verder kunt met waar het echt om draait.

Groots in kleine dingen.

Met heldere oplossingen, datagedreven inzichten en verrassende samenwerkingen maken we het verschil, tot in het kleinste detail. Met op-maat advies en oplossingen die zijn toegespitst op jouw branche en situatie. Altijd dichtbij. Met onze ervaring, marktkennis, slimme data, persoonlijke aandacht en gezond boerenverstand. Daarmee geven we kleur aan ieder moment en vergroten we jouw werkplezier.

De kleine lettertjes.

Voor onze printers en scanners zijn kleine letters geen probleem. In onze kraakheldere contracten en abonnementen zul je ze niet vinden. Met Nou heb je 100% zekerheid dat je krijgt wat je nodig hebt, en wat we beloofd hebben, zonder slinkse voorwaarden of verborgen kosten. In duidelijke taal, zwart op wit.

tomnou.jpg

Waarde ontwerpen.

Samen sprinten naar waarde.

Nou, wil jij ook met je merk en impact een slag slaan?

bottom of page